Thursday, April 30, 2009

Buku Oh Buku!

Aduhh! Rasa tertembak je bila ternampak kak aini dah baca 209 buah buku dan kak aida 137 buah. Aku??? 1 pon tak ada.

Aku kira dah lebih setahun aku tidak membeli atau membaca apa-apa buku terutamanya novel. Hatta majalah sekalipun, amat susah untuk aku menghabiskannya. Aku jadik pelik dengan perangaiku sendiri yang dulunya amat gemar membaca novel-novel.

Kini, novel-novel itu aku pandang sepi. Yang sedihnya, sudah berabuk , dan mungkin sudah menjadi sarang lipas barangkali.

Aku terlalu alpa dengan karier ku dan kepenatan yang makin menjauhkan diriku dari membaca.

Aku salute pada ayah yang masih membaca hingga kini walaupun sudah pencen. Aku masih ingat sewaktu aku masih kecil, walaubagaimana sibuk ayah sekalipun, dia masih ada masa untuk membaca sekurang-kurangnya suratkhabar hingga ke helaian terakhir. Aku? Tanyalah aku tentang artis, tak perlu tanya soal lain, itupon aku masih terkial-kial menjawabnya. Cerita sudah 2 bulan lepas, baru hari ini aku tau.

Huh! Betapa ketinggalannya aku!

1 comment:

Ummu Auni said...

duh ati, akak baru terbang lagi RM 120, baru balik dari MPH warehouse sale :D hari tu tak pergi pesta buku pun dah terbang, RM 300 kirim orang..hahaha