Wednesday, December 15, 2004

Today : 5 lessons when in love

While having a conversation with a fren ( kawan aku yg paling giler kat opis), she taught me a few lessons when we're in love. Aku rasa nih laa lesson paling giler penah aku dengar. However, masuk akal jugak ape yg dia ajar aku.

Lesson 1 : Tayah merajuk sbb tadek org nak pujuk

because my dearest mmg tak reti langsung nak pujuk aku time aku merajuk, so paling bagos tayah merajuk langsung. Tina kate, buat dek jerrr.....

Lessons 2: Kawen jer bila dah rasa angau sangat

Yang nih mmg aku takleh nak ikut laaa..sbb aku belum ke tahap angau giler...tp tatau laa my dearest camner...(awak, awak dah angau sangat kerr??belom lg kan?)

Lessons 3 : Don't get married until u're ready to do so

Sbb si Tina sibuk sangat suh aku kawen , aku kate tunggu dia beranak 2 dulu ( ye laaa...kene laa dulukan kakak. Kang kate langkah bendul plaks). Dia kate mlm kang dia carik tok kadi, nikahkan dia, pastu dia suh aku kawen. Bila aku dah kawen, dia nak ceraikan hubby dia minggu depan...Terukkan perempuan tuh....Ntah hape2 si Tina nih. Giler betol.

Lessons 4 : Hati2 sblm kawen

Tina kate selalunya lelaki nih sayang giler kat kite sblm kawen jer. Semua bende kite nak, mesti dia kasik nyer. Tp lepas kawen, dia dah tak kesah dah kat kite. Nak manje2 pon dah tak dapat dah. Pastu kalau buleh, nak letak kite kat rumah jadik brg hiasan supaya org lain takleh nampak. Paling tercabar bile awek dia kene kebas org. (Betolker ape Tina cakap ni , awak??Camtu awak takleh aaa nak manjekan saya lagi).

Lessons 5 : Jgn jadik mangsa Buli( mcm citer "Buli: Hidup Jgn Jadi Mangsa" tu)

Bila kite dah ade companion nih, katenyer kite kene keras sket. Kalau kite asik berlembut jer, partner kite tu suke buli kite. Susah laa kite nanti. Itu yg ape Tina kate....aku tak terkate ape2 pon...


Sekian lesson utk hari nih. Tina belom ajar lagi lesson yg seterusnya. Esok2 dia ajar lagi....






No comments: