Tuesday, February 28, 2006

A million thanks....

Terima kasih buat insan-insan yg cuba membuat jahat kepadaku. terima kasih jua ku ucapkan kepada manusia-manusia hina yg cuba untuk menutup periuk nasi ku. Aku doakan semoga kalian diberikan balasan yg setimpal atas segala penat lelah yg telah kalian lakukan kepadaku. Aku bersyukur dalam keadaan yg begini, masih ada insan yg masih menyayangiku, menyokongku dan tidak menyalahku atas segala yg terjadi. Berbanyak terima kasih yg tidak terhingga buat dear dan bos baru aku yg sentiasa menyokong dan berada di belakangku dalam apa jua keadaan.

Aku sering tertanya-tanya, apakah salahku kepada insan2 ini sehingga ada pakatan yg cuba untuk menjatuhkan dan menutup periuk nasi ku. Sedangkan setiap hari , setiap langkah pertama ketika keluar dr rumah, ku telah berniat di dalam hati agar setiap titik peluhku diberkati oleh Allah . Dengan titik peluhku ini jua laa aku memberi sesuap nasi kepada kedua org tua ku yg telah byk menabur bakti dan berkorban segalanya utk melihat aku membesar dengan cemerlang dan menjadi org yg berguna. Nyata, niat ku yg suci murni itu tidak dimengertikan oleh sesetengah insan yg berhempas pulas menjahanamkan aku.

Aku berharap satu hari nanti, segala jasa baik dan susah payah mereka akan dibalas dengan balasan yg setimpal dari Allah. Aku yakin, Allah mendengar doa insannya yg teraniaya. Aku redha jika ini adalah ujian dari-Nya. Sesungguhnya, aku sudah tidak cukup kuat utk menanggung ujian ini lagi.

2 comments:

Ummu Auni said...

atie, sedihnya akak baca..uhuk. bunyi cam backstabbing, i'd been through this a lot. sedih sgt. particularly big companies mcm tmpt akak kerja ni. rasa rindu nak belajar kat U balik. sedih sgt2.

waktu kat U, tader pun org buat camni. kita happy pun sendiri2 kan. teringat zmn dulu :(

Ms_Yat said...

btol laa kak. sampaikan kite nih dah berambus dr tempat tu pon still ade jugak org yg sakit hati sangat ngan kite nih. kenapa laa busuk sangat hati org tu. binatang bertopengkan manusia jer layaknyer digelar org2 yg cam tuh