Tuesday, November 23, 2004

Today's stories

Hari nih tetiba Zana call, then Sha plak online yahoo. seronok seyyy. Dua2 org minah nih mmg susah giler nak jumpe. Si Zana dah ler susah giler nak turun KL, yang Sha plak asik aku jer yg ade hal kalau time nak jumpe dia.Nak wat camner, masing2 ade tanggungjawab masing2 kan.
Sha tanya aku, pegi tak umah nieda sabtu nih. Ye la kan. Member kawen. Tak sangka sungguh aku Nieda akan kawen secepat ini. Terasa dah tua bebeno plak aku nih. 23 tua ker ?tapi bile tgk member2 sebaya dah ramai yg kawen, paling kurang dah bertunang, terasa tua plak. perghh!!cuakssss!!!

Remembered a few years back masa jumpe geng2 SMKDMT (skolah aku kat Gemencheh), mana2 member yang still dok Gemencheh citer geng2 ramai dah kawen, mmg terkejut banget aaa..ye laa . Time diorang citer tu pon aku still First yr or second yr kat u. Thn lepas masa beraye sama2 diorang, ade tu yg dah ade anak 2/3 org. Girik seyy.

Bila dengar nieda nak kawen, mmg blank skejap aaa..Sapa sangka gadis blur cam nieda, buleh kawen secepat nih. Suspek sungguh. Tapi tu la kan, dah jodoh. Kawen je laaa. ape tunggu lagi. keje dah ade, duit dah ade, nak tunggu ape lg.

Balik raye nih, mmg dapat soklan bertubi2 laa dari kawan2 mak aku. Sibuk tanyer bile lagi. Adik dulu ker abg dulu. Erk. tercekik rasa dibuatnya. Soklan dari planet mana tu? Aku nih dah layak utk ditanya soklan camtu ker?iskk..nih yg rasa tak senang duduk nih. Naseb baik laa masa 'keluarga besar' aku tu datang rumah hari tu, aku dah balik keje. Kalau tak mmg jer kene attack lagi.Mmg tatau nak jawab ape nyer.

Kalau time blajar dulu, ade alasan belom abis blajar. Masa baru keje, alasan baru keje. Nak kumpul duit. Tp skang nih, tatau nak bagi alasan ape. Bila kate lambat lg, diorang tak terima. Bagi alasan tadek bf pon diorang tak terima jugak , camner tu? Diorang marah, kate ijazah ade, duit ade, kete ade, ape lagi?erksss...uhuhuhuhuh...orrrroooo!!!!Abis dah tadek org nak kat aku, camner plak aku nak kawen kan?

Tp la kan, kalau laa ade org dtg merisik skang nih, tatau nak kate ape laaa..sah2 aku lari dr rumah. Rasa tak ready sgt.Financial tak ready. Ilmu rumahtangga lg laa tak ready. setakat masa nasik reti laaa.Tp camner laaa member2 bleh kawen awal kan? Kak aida ngan kak aini dulu lg laaa, grad terus kawen. lom sempat konvo lg dah kawen. dah nak masuk dua dah anak dia. Orait jer aku tgk.Kalau aku maunyer aku lari rumah kalau org suh kawen skang nih.Cuaksssss!!!

Skang nih, rasa nak sambung blaja mmg tgh meluap2 aaa.. tp apakan daya. belom ade rezeki. Byk giler tanggungan aku skang nih. Ayah aku plak thn depan pencen, ape2 hal sblm pencen, aku kene bersedia dengan financial aku. Ye laa, dulu aku kecik, diorang tanggung, skang nih giliran aku plak tanggung diorang kan. Masa nih laaa nak berbakti pada org tua. Hajat nak bagi kete pada ayah dah tertunai,nak bagi motor, tak jadik sbb dah bagi kete. Pehnih, kalau buleh ayah aku pencen jer, aku nak dia dok umah, goyang kaki jer. Pegi dating ngan mak aku.

Abg aku plak, aku nak pastikan dia cepat2 kawen, supaya kitorang adik beradik tak kene tembak lg ngan sedare mare. Aku plak, akan pastikan diri aku sambung blajar . Nak blajar kat oversea..ehehehhehe

Buat Nieda & Cord, Selamat Pengantin Baru. Semoga berkekalan sehingga ke akhir hayat. Maaf ler kalau aku tak dapat gie umah korang yer. Byeeeeee

No comments: